4.15.2015

gecikmiş kış yemeği


Artık bahar geldi. Brüksel lahanalarının mevsimi geçti. Şu nisanı da bitirmeden geçen aylarda denediğim bir tarifi paylaşmak istedim. O kadar pratik ki seneye kadar aklınızda tutarsınız reçeteyi ;))
Şaka bir yana ben genelde böyle kokulu sebzeleri domates sosuyla sıcak tencere yemeği olarak pek sevmem. Biraz diri kalacak şekilde buharda pişirip bol zaytinyağı ve limonla tüketmeyi tercih ederim. Brokoli ve karnabahar da buna dahil. Fakat bu alternatif tarifi çok sevdim. Bu sene tükettiğimiz brüksel lahanalarını hep bu şekilde pişirdim. Eşim de pek sebze sever sayılmaz ama böyle farklı tariflere açık en azından. Ben de sebzeleri böyle meze, ara sıcak tadımlar haline getirip yediriyorum bir şekilde.
Brüksel lahanalarının üst kabuğunu soyup ortadan ikiye bölüyoruz. Az bir tereyağıyla kavuruyoruz. Wok bu işlem için en uygun tava olacaktır. Ben istediğim kıvama yakın kavurduktan sonra kırmızı kapya biber katıp biraz daha kavurdum. İsteğe bağlı, kullanmayabilirsiniz de. Ama renk uyumu için bile değer ;) Sebzeler dişe gelecek hale kavuşunca krema ve tuzunu ekleyip kısık ateşte kremayı biraz çektiriyoruz. Hepsi bu. Ama lezzet inanılmaz. Afiyet olsun! :))






8 yorum:

  1. Sevgili Patrizia, öncelikle bu şölen için gerçekten çok teşekkürler!
    Görüntüsü bile bir çok konuda ideal! :) Ellerin dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler...Mutfakla aran nasıl bilemiyorum. Ama en kötü anneciğine yaptırırsın ;))

      Sil
  2. EAz biraz da sarımsak hayal ettim içinde, krema ile dans eder ikisi :) Ellerine sağlık Patrizia, harika görünüyor; tokum ama canım çekti bildiğin :)

    YanıtlaSil
  3. olur tabi, pek de güzel olur ;)

    YanıtlaSil
  4. ben de kokulu sebzeleri pek yemek olarak sevmem, ama salatalarına bayılırım! bu tarifi deneyeceğim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde tadından memnun kalırsınız, eminim ;)

      Sil
  5. Biz genelde hep haşlıyoruz Brüksel lahanasını, klasik işte, et yemeklerinin yanında..böylesini hiç denemedim, bir deneyeyim..çok teşekkür ederiz, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. renk güzeli bir yemek olmuş, afiyetler olsun.

    YanıtlaSil